Kiemelt írások

Ha csak most kapcsolódtál be az eseményekbe, ezeket mindenképp érdemes elolvasnod:

Hogyan írjunk forgatókönyvet?

Charlie Chan: Mit tud egy profi forgatókönyvíró?
Horváth Áron: A hollywoodi filmforgatókönyv formátuma (2.) (3.)
Horváth Áron: A populáris zombifilm építőkockái (2.) (3.)
Köbli Norbert: Az egyoldalas író
Német Attila: Fehér elefánt
Német Attila: A láthatatlan film (2.)
Tóth Róbert: A fejlesztés lépcsőfokai
Tóth Róbert: Nyolc szekvencia: a forgatókönyvírás Aranycsapata! (2.) (3.)
Tóth Róbert: Karakterek és karakterarchetípusok (2.) (3.)
Tóth Róbert: A Filmötlet (2.) (3.)
Tóth Róbert: Kezdet és Vég (2.)
Tóth Róbert: A részletek ereje (2.) (3.)
Tóth Róbert: A forgatókönyv rost-szerkezete (2.) (3.) (4.)
Tóth Róbert: A jelenet és a dialóg (2.) (3.) (4.)
Tóth Róbert: Off-Screen Movie
Tóth Róbert: Dráma kontra pénz
Tóth Róbert: Struktúra, struktúra, struktúra! (2.) (3.) (4.) (5.)
Tóth Róbert: A közönségfilmek legalapvetőbb jellemzői (2.)
Tóth Róbert: Preparálás előtt (2.)
Tóth Róbert: A legismertebb magyar filmmítosz nyomában (2.) (3.) (4.) (4+1.)
Tóth Róbert: (Gyász)jelentés az európai zsánerfilmről
Tóth Róbert: Prága, Pozsony… Pest a sor végén kullog! (2.)
Tóth Róbert: A mások élete
Szirányi Péter: Karakter- és akcióvezérelt történet
Szirányi Péter: Későn belépő karakterek
Szirányi Péter: Témaválasztás
Szirányi Péter: Hogyan írjunk treatmentet? (2.) (3.)
Thinking Writer: Karakterexpozíció
Thinking Writer: Struktúraellenőrzés
[tsg]: Híranyag vs. film (2.)

Hogyan vegyük rá magunkat az írásra?

David Anaxagoras: Hogyan írjunk nyomás alatt?
David Anaxagoras: Hogyan kerüld el, hogy munkahelyed derékba törje írói…
Joel Haber: 336 óra
Frank Rizzo: Disznó a jégen
Tóth Róbert: A forgatókönyvírói hozzáállásról (2.) (3.)

Ha elkészült a könyv…

Terry Rossio: Halál a readerre!
Szirányi Péter: Analízis-minta
Szirányi Péter: Az elkészült forgatókönyvről
Szirányi Péter: Tolvaj-para
Tóth Róbert: Ami a kritikát illeti

Hogyan írnak a nagyok?

Frank Rizzo: Fargo – Forgatókönyv analízis (2.) (3.)
Horváth Áron: Lapról-lapra – L’ecsó (2.) (3.)
Horváth Áron: Poseidon (2.) (3.)
Tóth Róbert: Óriások
W.G.A.: Minden idők 101 legjobb forgatókönyve